Αβο-ΚΑΝΤΟ!!

Ένα φρούτο..1000 ιδιότητες (εντάξει τρόπος του λέγειν 1000).. Η αλήθεια είναι πως παλαιότερα ήταν λίγοι όσοι το γνώριζαν και ακόμη λιγότεροι όσοι το χρησιμοποιούσαν καθημερινά στη διατροφή τους. Και έτσι για την ιστορία, αξίζει να αναφερθεί πως το αβοκάντο ανακαλύφθηκε στις τροπικές περιοχές του Μεξικού και της Κεντρικής Αμερικής, ήδη από τα αρχαία χρόνια. Έπειτα διαδόθηκε και σε άλλες χώρες, φθάνοντας στην Ευρώπη μετά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο και στην Ελλάδα μας το 1960.

Στο διά ταύτα τώρα, το αβοκάντο είναι φρούτο και όχι λαχανικό, όπως πολλοί λανθασμένα νομίζουν. Έχει υψηλή διατροφική αξία και πολλά.. πάρα πολλά οφέλη για τον οργανισμό.

Ως προς τα θρεπτικά του συστατικά είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, ενώ αποτελεί πηγή πολλών βιταμινών και συγκεκριμένα C, Ε και K. Επιπλέον, περιέχει κάλιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο και χαλκό, καθώς και καροτενοειδή. Η σημαντικότερη διαφοροποίησή του από όλα τα υπόλοιπα φρούτα είναι η περιεκτικότητά του 88% σε λιπαρά και συγκεκριμένα σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα με βασικό εκπρόσωπο το ελαϊκό οξύ.

 Ο συνδυασμός καροτενοειδών και μονοακόρεστων λιπαρών οξέων προσδίδει στο αβοκάντο αντικαρκινική δράση (Seminars of Cancer Biology, 2007), ενώ το εκχύλισμά του αποτελεί ασπίδα προστασίας για καρκίνο του προστάτη (Journal of Nutritional Biochelmistry).

Μερικά μόνο από τα οφέλη του αβοκάντο…:

Αντιβακτηριακή και αντιοξειδωτική δράση εξαιτίας της περιεκτικότητάς του σε φλαβονοειδή

Μειώνει την κακή χοληστερόλη (LDL) και τα τριγλυκερίδια, ενώ αυξάνει την καλή χοληστερόλη (HDL), λόγω της περιεκτικότητάς του σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα

-Ενισχύει τη λειτουργία των νεφρών, καθώς το κάλιο που περιέχει βοηθάει στη διατήρηση υγρών στο σώμα (28% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε κάλιο)

-Ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση και δρα προληπτικά στην εμφάνιση οστεοπόρωσης

-Βοηθάει την όραση, λόγω των καροτενοειδών που περιέχει

-Συμβάλλει στη διατήρηση υγιούς βάρους, αφού είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες

-Ωφελεί την επιδερμίδα, λόγω των βιταμινών C και Ε που περιέχει, ενώ τα ωμέγα- 9 λιπαρά οξέα βοηθούν την αναγέννηση των κυττάρων της

 Και πως το τρώμε?? Αναμφισβήτητα ποικιλοτρόπως..

Μερικές ιδέες για να το ενσωματώσετε στην καθημερινή σας διατροφή:

*Στο καθημερινό σας τοστ μαζί με τυρί χαμηλό σε λιπαρά και αβγό

*Σε σαλάτες, είτε με τον κλασικό τρόπο-όπως δηλαδή θα προσθέτατε οποιοδήποτε άλλο φρούτο-, είτε χρησιμοποιώντας το ως βασικό υλικό για να φτιάξετε μια κρεμώδη σος (μαζί με ελαιόλαδο, λεμόνι, μέλι και μουστάρδα)

*Σε smoothie, μαζί με γιαούρτι ή γάλα και με άλλα φρούτα της επιλογής σας (ιδανικά ταιριάζει η μπανάνα και οι φράουλες) -η version αυτή είναι άκρως δελεαστική και για τα παιδιά-

*Λιώστε το και προσθέτοντας ψιλοκομμένο κρεμμύδι, ντομάτα, σκόρδο, ελαιόλαδο και χυμό από lime, φτιάξτε σπιτική guacamole, ιδανική για να τη βάλετε στο ψωμί ή την tortilla σας ή για να συνοδεύσετε κάποιο κρέας

*Φτιάξτε σοκολατένια Brownies αντικαθιστώντας το λάδι ή το βούτυρο με την αντίστοιχη ποσότητα σε αβοκάντο

*Σε μους σοκολάτας προσθέτοντας κακάο, μέλι, λίγο γάλα χαμηλό σε λιπαρά και γαρνίροντας με ψιλοκομμένα φρούτα της επιλογής σας ή/και ξηρούς καρπούς

Ιδέες πολλές…αλμυρές & γλυκιές.. αλλά πιο πολλά τα οφέλη που μπορεί να μας προσφέρει η καθημερινή κατανάλωση του αβοκάντο. Να μην ξεχνάμε όμως πως επειδή είναι ένα φρούτο πλούσιο σε λιπαρά (άρα και σε θερμίδες), δεν θα πρέπει να το καταναλώνουμε αλόγιστα. Εξάλλου και στην περίπτωση του αβοκάντο ισχύει η γνωστή σε όλους μας φράση: «Πᾶν μέτρον ἄριστον»!

Ελμαρία Σαββάκη

Εγγραφή στο Newsletter

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Ετικέτες: , , , , ,

Σχετικά Άρθρα

Προηγούμενο αρθρο Επόμενο αρθρο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 shares