Διατροφή που..ξεκουράζει!!

Ωραίο το καλοκαιράκι…η αγαπημένη ίσως εποχή των περισσοτέρων.. Επειδή όμως τίποτα δεν είναι τέλειο, έτσι και το καλοκαίρι έχει τα ελαττώματά του, με κυριότερο εξ αυτών, τη ζέστη! Κάποιες μέρες μάλιστα, η ζέστη καθίσταται ανυπόφορη και σε συνδυασμό με τη σωματική κούραση και τις ψυχικές διακυμάνσεις της καθημερινότητας, καταφέρνει να ρίξει την ενέργειά μας στο ναδίρ και την επιθυμία μας για ξεκούραση στο ζενίθ!

Χωρίς να κάνουμε κάτι διαφορετικό από αυτά που κάναμε το χειμώνα, νιώθουμε εξάντληση, ήδη από νωρίς το πρωί.. Τα σκαλιά σαν να έγιναν περισσότερα, ο καφές δεν είναι πια και τόσο τονωτικός, το 8ωρο της δουλειάς μοιάζει να μην τελειώνει ποτέ (καλά αυτό συμβαίνει συχνά και το χειμώνα) και επιζητάμε να βρεθούμε το συντομότερο δυνατό στην αγκαλιά του Μορφέα.

Έχοντας εξασφαλίσει ότι το αίσθημα της κόπωσης δεν οφείλεται σε παθολογικά αίτια (υποθυρεοειδισμός, διαβήτης, καρδιαγγειακά προβλήματα, έλλειψη σιδήρου, κλπ), θα πρέπει απλά να προσέξουμε λιγάκι παραπάνω τον εαυτό μας, βελτιώνοντας την ποιότητα του ύπνου μας, τιθασεύοντας το έντονο άγχος αλλά κυρίως επιλέγοντας τροφές που.. ξεκουράζουν!

Ποιες είναι αυτές?

-Φρούτα και λαχανικά

Αυτά πέραν της ενέργειας που μας παρέχουν άμεσα,καθώς και των πολλών πολύτιμων βιταμινών, περιέχουν άφθονο νερό που βοηθάει στην ενυδάτωση του οργανισμού, η οποία είναι πολύ σημαντική γενικώς, αλλά ειδικώς το καλοκαίρι.

-Τροφές πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Μερικές εξ αυτών είναι τα δημητριακά ολικής αλέσεως, οι ξηροί καρποί, το ελαιόλαδο,τα γαλακτοκομικά, τα πουλερικά, τα ψάρια. Σε περίπτωση έλλειψης έστω και μία από τις βιταμίνες αυτές, τα κύτταρά μας δεν παράγουν αρκετή ενέργεια και έτσι η κόπωση γίνεται έντονα αισθητή.

-Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο

Σε αυτές ανήκουν τα όσπρια, ο λιναρόσπορος, τα αμύγδαλα, τα φιστίκια, το ταχίνι,η βρώμη, η μπανάνα, η μαύρη σοκολάτα. Το μαγνήσιο ενεργοποιεί πολυάριθμες βιοχημικές αντιδράσεις, απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού.

-Τροφές πλούσιες σε σίδηρο

Πρωταγωνιστής εδώ είναι το μοσχάρι και ακολουθούν οι φακές, τα φασόλια, ο αρακάς, το σπανάκι καθώς και η αγαπημένη μας σοκολάτα. Ο σίδηρος μεταφέρει οξυγόνο σε όλα μέρη του σώματος και η έλλειψή του δημιουργεί αναιμία, άρα κόπωση και αδυναμία.

Σε γενικές γραμμές, του καλοκαιρινούς μήνες, θα πρέπει να αποφεύγονται οι εξαντλητικές δίαιτες που εκ των πραγμάτων ρίχνουν την ενέργειά μας, αλλά και τα βαριά φαγητά που καθιστούν δυσκολότερη την πέψη, επομένως και πάλι καταλήγουμε σε απώλεια ενέργειας. Καλό είναι να γίνονται πολλά και συχνά γεύματα, ώστε να μην αφήνουμε τον οργανισμό μας να εξασθενεί σωματικά και πνευματικά. Πολύ σημαντικό επίσης είναι να μην παραλείπουμε το πρωινό μας γεύμα, προκειμένου να τροφοδοτούμε το σώμα μας με ενέργεια. Πιο συγκεκριμένα το πρωινό θα δώσει στον εγκέφαλο την απαραίτητη γλυκόζη, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και υπό υψηλές θερμοκρασίες!

Και φυσικά δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω το σύμμαχό μας ενάντια στην κόπωση του καλοκαιριού.. το νερό! Είναι πολύ σημαντικό να ενυδατωνόμαστε συνεχώς προκειμένου να αποφύγουμε την αφυδάτωση, η οποία κάνει συχνά την εμφάνισή της, προκαλώντας κόπωση, ατονία και ζαλάδες.

Και αν ενώ καταναλώνουμε τις τροφές που «ξεκουράζουν», κοιμόμαστε επαρκώς, έχουμε καλή ψυχολογική κατάσταση, αλλά εξακολουθεί να μας ταλαιπωρεί η αίσθηση μιας κόπωσης-ασυνήθιστης για τα δεδομένα μας-, καλό θα ήταν να απευθυνθούμε στον ιατρό μας, μήπως εντέλει η κατάσταση χρήζει ιατρικής μέριμνας..

Όπως και να ‘χει ας απολαύσουμε το καλοκαιράκι και μαζί του την πληθώρα των διατροφικών επιλογών που μας προσφέρει και οι οποίες μας δίνουν ενέργεια σε σώμα και πνεύμα!

Ελμαρία Σαββάκη

Εγγραφή στο Newsletter

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Ετικέτες: , , , , , ,

Σχετικά Άρθρα

Προηγούμενο αρθρο Επόμενο αρθρο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 shares