Healthy Swaps: Υγιεινές επιλογές για να αντικαταστήσουμε τις αγαπημένες μας λιχουδιές

Το καλλίγραμμο σώμα απαιτεί δίαιτα και θυσίες…. Δεν υπάρχει μεγαλύτερος μύθος από αυτό! Ή μάλλον για να είμαι απολύτως ακριβής, το λάθος που κάνουμε οι περισσότερες είναι ότι εστιάζουμε στο βάρος, σε ένα νούμερο δηλαδή, και όχι στην καλή υγεία και την φυσική κατάσταση που θα μας χαρίσουν τελικά την ευεξία. Μιλάμε διαρκώς για εξαντλητικές δίαιτες και μεθόδους απώλειας βάρους και όχι για υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Αν διατρέφεσαι όμως σωστά καθημερινά, τότε δε θα χρειαστεί να κάνεις ποτέ δίαιτα!

Το βασικότερο όλων είναι ότι  η υγιεινή διατροφή και η άσκηση είναι τρόπος ζωής, μια επιλογή που πρέπει να κάνουμε για τον εαυτό μας σε καθημερινή βάση και όχι κάτι παροδικό ή εποχιακό.

Η υγιεινή διατροφή δεν είναι δίαιτα, είναι μια καθημερινή συνήθεια. Δε στηρίζεται σε ακραίες θυσίες και στερήσεις αλλά σε σωστές επιλογές, φρέσκα και θρεπτικά υλικά και κάποια μικρά αλλά μεγάλης σημασίας μυστικά, όπως αυτά που θα σας αποκαλύψω παρακάτω.

Θα προσπαθήσω, λοιπόν, να σας προτείνω κάποιες εύκολες και υγιεινές εναλλακτικές αγαπημένων πειρασμών που όμως δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν σε γεύση. Προσοχή όμως! Όλες οι αλλαγές θέλουν χρόνο οπότε δώστε χρόνο στον εαυτό σας να δοκιμάσει, να δεχτεί ή να απορρίψει τις νέες αυτές γεύσεις και τελικά να αφομοιώσει κάποιες από αυτές. Έστω και μια από αυτές τις προτάσεις να εντάξετε στη διατροφή σας αντικαθιστώντας ένα κατεργασμένο και φτωχό σε θρεπτικά συστατικά προϊόν, είναι μεγάλο κέρδος! Και κάτι τελευταίο… Οι εναλλακτικές αυτές προτάσεις δεν στηρίζονται στη θερμιδική αξία των τροφίμων, δεν είναι δηλαδή απαραίτητα φτωχότερες σε θερμίδες από το αρχικό τρόφιμο, αλλά στη θρεπτική τους αξία, περιέχουν δηλαδή περισσότερα θρεπτικά και ωφέλιμα για τον οργανισμό συστατικά (πχ. καλά λιπαρά, φυτικές ίνες κλπ.).

  • Αντικαταστήστε τη μαγιονέζα με λίγο φρέσκο, πολτοποιημένο αβοκάντο.
  • Τα φαινομενικά υγιεινά δημητριακά πρωινού είναι τις περισσότερες φορές πλούσια σε ζάχαρη. Προτιμήστε να ξεκινήσετε την ημέρα σας με ένα πιο φυσικό τρόφιμο όπως η βρώμη (χωρίς προσθήκη ζάχαρης!) που θα σας δώσει ενέργεια για όλη την ημέρα.
  • Υπάρχει άνθρωπος που μπορεί να αντισταθεί στα πατατάκια; Μάλλον όχι… Το ποπ κορν όμως μπορεί να είναι μια εξαιρετική εναλλακτική πρόταση καθότι είναι εξίσου γευστικό και απολαυστικό αλλά πολύ πιο υγιεινό και με λιγότερα κορεσμένα λιπαρά.

  • Το σάντουιτς μπορεί εύκολα να αντικατασταθεί με ένα wrap τορτίγιας γλιτώνοντάς σας από αρκετές «κενές» θερμίδες. Προσοχή όμως στα υλικά που με τα οποία θα το γεμίσετε!
  • Την ώρα που θέλετε να τσιμπήσετε κάτι για περιορίσετε την πείνα σας, προτιμήστε αντί για κράκερς τις ρυζογκοφρέτες. Είναι πολύ πιο ελαφριές και υγιεινές.
  • Όλοι πλέον γνωρίζουμε ότι οι χυμοί φρούτων που κυκλοφορούν στο εμπόριο είναι γεμάτοι ζάχαρη, χρώματα και αρώματα. Προτιμήστε έναν φυσικό, φρεσκοστυμμένο χυμό ή ακόμα καλύτερα 1-2 ολόκληρα φρούτα, τα οποία περιέχουν λιγότερες θερμίδες και είναι πιο χορταστικά.
  • Τα κατεψυγμένα λαχανικά είναι πάντα μια εύκολη λύση ανάγκης της τελευταίας στιγμής. Στην καθημερινότητά σας, όμως, προτιμήστε φρέσκα, εποχιακά λαχανικά που είναι πλούσια σε γεύση, βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά.

  • Οι φυσικές επιλογές γλυκαντικών για κάποιον που θέλει να περιορίσει την κατανάλωση ζάχαρης είναι αμέτρητες και εξίσου γευστικές. Δοκιμάστε μέλι, σιρόπι αγαύης ή σιρόπι σφενδάμου.
  • Η κατανάλωση ή μη ζωικού γάλακτος είναι ένα μείζον ζήτημα τα τελευταία χρόνια. Το καλό είναι ότι υπάρχουν πολλές φυτικές εναλλακτικές επιλογές όπως το γάλα αμυγδάλου, ξηρών καρπών, καρύδας, σόγιας ή ρυζιού. Καθένα από αυτά ωστόσο, πέρα από διαφορετική γεύση έχει και διαφορετικά χαρακτηριστικά. Δοκιμάστε τα και επιλέξτε αυτό που ταιριάζει καλύτερα σε εσάς.
  • Αντικαταστήστε τον πουρέ πατάτας με σπιτικό πουρέ κουνουπιδιού. Παρασκευάζεται κατά τον ίδιο τρόπο αλλά είναι πιο θρεπτικός και ελαφρύς, αρκεί φυσικά να μην το παρακάνετε με το βούτυρο ή το γάλα.
  • Οι γλυκοπατάτες είναι ένα τρόφιμο που πρέπει οπωσδήποτε να εντάξετε στη διατροφή σας και αποτελεί την καλύτερη εναλλακτική αν θέλετε να αποφύγετε τις πατάτες.
  • Προτιμήστε μια ομελέτα υψηλής πρωτεϊνικής αξίας με ασπράδια αυγών αντί για ολόκληρα αυγά, περιορίζοντας έτσι την πρόσληψη θερμίδων καθώς και των λιπαρών που περιέχονται στον κρόκο.
  • Η κινόα, σε αντίθεση με το ρύζι ή το σιτάρι τα οποία έχουν χαμηλή περιεκτικότητα στην πρωτεΐνη λυσίνη, περιέχει ισορροπημένη περιεκτικότητα σε βασικά αμινοξέα για τους ανθρώπους, κάνοντας την ασυνήθιστα πλήρες είδος διατροφής. Επιπλέον, περιέχει Ωμέγα 3 λιπαρά, μαγνήσιο και σίδηρο ενώ αποτελεί και εξαιρετική πηγή φωσφόρου. Μολονότι στην πράξη είναι ένας σπόρος, η κινόα θεωρείται πλήρες δημητριακό και μια καλή πηγή φυτικών ινών.

  • Αντί για ένα έτοιμο, συσκευασμένο γιαούρτι φρούτων προτιμήστε ένα σκέτο γιαούρτι με φρέσκα φρούτα. Θα γλιτώσετε πολλά αρώματα και ζάχαρη γιατί όσο κι αν οι ετικέτες τα διαφημίζουν ως «υγιεινά και φρέσκα» τίποτα δε μπορεί να συγκριθεί με τα αρώματα, την πλούσια γεύση και τη θρεπτική αξία ενός ολόκληρου, ζουμερού, φρέσκου φρούτου.
Εγγραφή στο Newsletter

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Ετικέτες: , , , , ,

Σχετικά Άρθρα

Προηγούμενο αρθρο Επόμενο αρθρο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

11 shares