Η δύναμη της βρώμης!

Κάποιοι τη λατρεύουν, κάποιοι την απεχθάνονται, ενώ κάποιοι άλλοι απλά την έχουν εντάξει στη διατροφή τους σε μια προσπάθεια για «ευ ζην».

Σε όποια κατηγορία από τις παραπάνω και αν ανήκετε, καλό είναι να ξέρετε πόσο ευεργετική είναι η κατανάλωσή της σε καθημερινή βάση, έτσι ώστε όσοι την επιλέγετε να συνεχίσετε να το κάνετε και όσοι την απεχθάνεστε, να πειστείτε να της δώσετε μια ευκαιρία να αποτελέσει μέρος της καθημερινής διατροφής σας.

Αρχικά, έτσι για την ιστορία, να πούμε πως η βρώμη είναι ένα δημητριακό με πολλά- πάρα πολλά- θρεπτικά συστατικά και ευεργετικές ιδιότητες για τον ανθρώπινο οργανισμό, της οποίας η κατανάλωση μετράει πάνω από 4000 χρόνια. Στα αρχαία χρόνια, αποτελούσε τροφή για τις χαμηλότερες τάξεις, κάτι που φυσικά δεν ισχύει σήμερα, αφού τα πολυδιάστατα οφέλη της είναι αποδεκτά από όλους! Τη συναντάμε σε 2 μορφές: νιφάδες και πίτουρο-ανάλογα με τον τρόπο της επεξεργασίας- και δεν έχει αποδειχτεί αν κάποια εκ των 2 μορφών υπερτερεί έναντι της άλλης.

Ξεκινώντας από τα μακροθρεπτικά της, η βρώμη περιέχει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και υγιεινά λιπαρά (ακόρεστα). Περνώντας στα μικροθρεπτικά της στοιχεία, περιέχει άφθονες βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Πιο συγκεκριμένα, η βρώμη αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β, βιταμίνης Α, βιταμίνης D αλλά και E. Ως προς τα μέταλλα, περιέχει ασβέστιο (γνωστό για την δράση του κατά της οστεοπόρωσης), σίδηρο, αλλά και ψευδάργυρο- ένα μέταλλο όχι και τόσο «διάσημο» που παίζει όμως σημαντικό ρόλο στη λειτουργία της ινσουλίνης.

Μερικά από τα σημαντικά οφέλη της βρώμης στον οργανισμό είναι:

-Βοηθάει στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Ιδιότητα πολύ σημαντική για τους διαβητικούς, αφού συμβάλλει στην αργή και σταδιακή αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα

-Είναι αποτοξινωτική μιας και λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας σε αμινοξέα, βοηθάει στην αποβολή των τοξινών από το σώμα

-Συμβάλλει στην προστασία από καρδιαγγειακά προβλήματα, επειδή οι περιέχουσες φυτικές ίνες δημιουργούν ένα «φράγμα» στα κατάλοιπα λίπους που συγκεντρώνονται στα τοιχώματα των αρτηριών

Βελτιώνει την πέψη και βοηθάει στη διάβαση του εντέρου προλαμβάνοντας τη δυσκοιλιότητα

Ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε β-γλυκάνες

-Βοηθάει στο έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, προστατεύοντας από τη υπέρταση

-Έχει αντικαρκινική δράση, λόγω των φυτοχημικών ουσιών της και η κατανάλωσή της έχει συνδεθεί άμεσα με ορμονοεξαρτώμενους τύπους καρκίνων (μαστού, μήτρας, ωοθηκών, προστάτη)

Και για όσους θέλουν να την εντάξουν στη διατροφή τους στοχεύοντας σε ένα βελτιωμένο σώμα, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι αφενός περιέχει υδατάνθρακες αργής απορρόφησης όποτε δίνει ενέργεια και ενισχύει την ικανοποίηση της όρεξης και αφετέρου περιέχει περισσότερες πρωτεΐνες από οποιοδήποτε άλλο δημητριακό, φροντίζοντας έτσι και στην ανάπτυξη της μυϊκής μάζας!

Ωραία όλα αυτά τα θεωρητικά περί βρώμης..αλλά ας δούμε και έναν εύκολο τρόπο να την ενσωματώσετε στο πρωινό –και όχι μόνο- γεύμα και να το δοκιμάσετε και στους μικρούς μας φίλους, ώστε να απολαμβάνουν και εκείνοι τα σημαντικά της οφέλη!

ΠΑΓΩΜΕΝΗ ΚΡΕΜΑ ΒΡΩΜΗΣ

ΥΛΙΚΑ

3 κ. σούπας βρώμη

3 κ. σούπας γιαούρτι στραγγιστό

1 κατεψυγμένη μπανάνα σε κομματάκια

1 κ. γλυκού κακάο

Λίγο νεράκι

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Βάζουμε όλα τα υλικά μας στο μπλέντερ και χτυπάμε μέχρι να ομογενοποιηθούν

Αδειάζουμε σε μπολ και γαρνίρουμε με υλικά της επιλογής μας (μέλι, ξηρούς καρπούς, σταφίδες, φυστικοβούτυρο, ταχίνι, φρέσκα φρούτα)

Αντικαταστήστε τα δημητριακά του εμπορίου (η πλειονότητα των οποίων είναι γεμάτη ζάχαρη και φοινικέλαιο) με βρώμη, δοκιμάστε να την ενσωματώσετε σε κέικ και μπισκότα, βάλτε την στο γιαούρτι σας ακόμη και στον κιμά (αντί ψωμί ή φρυγανιά) και δώστε της έτσι την ευκαιρία να σας αποδείξει τη δύναμή της.. Έπειτα, η επιλογή είναι δική σας..

Ελμαρία Σαββάκη

Εγγραφή στο Newsletter

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Ετικέτες: , , , , ,

Σχετικά Άρθρα

Προηγούμενο αρθρο Επόμενο αρθρο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 shares