Να ένας Α-ΝΑ-ΝΑ-Σ!!

Γνωστός τοις πάσι, ο αγαπημένος μας ανανάς είναι ένα τροπικό φρούτο με αναμφισβήτητα εντυπωσιακή εμφάνιση , αλλά και με ένα εσωτερικό εξίσου εντυπωσιακό, μιας και είναι πλούσιος σε βιταμίνες, ένζυμα και αντιοξειδωτικά!

Αρχικά να πούμε πως ο ανανάς έχει μια ιδιαίτερη γλυκόξινη γεύση, ενώ δεν έχει πολλές θερμίδες. Τα 100gr ανανά αποδίδουν περίπου 55 θερμίδες και πολλές… πολλές ωφέλειες στον οργανισμό. Πιο συγκεκριμένα:

-Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, μιας και περιέχει υψηλή ποσότητα βιταμίνης C ( 47-100mg/ 100gr )

-Συμβάλλει στην υγιή ανάπτυξη των οστών και προλαμβάνει την οστεοπόρωση εξαιτίας της περιεκτικότητάς του σε μαγγάνιο (75% της ημερήσιας πρόσληψης)

-Καθιστά ευκολότερη τη διαδικασία της πέψης, λόγω των διαιτητικών ινών που εμπεριέχει, συμβάλλοντας στην διατήρηση της υγείας του εντέρου

-Βοηθάει τα μάτια, μειώνοντας τον κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, εξαιτίας των αντιοξειδωτικών που περιέχει

Το πιο σημαντικό?? Περιέχει βρομελίνη!! Πάρα το κακόηχο όνομά της, η βρομελίνη είναι ένα πρωτεολυτικό ένζυμο που εμπλέκεται σε πολλές λειτουργίες. Ειδικότερα:

Μειώνει τις φλεγμονές, ενώ μελέτες έχουν δείξει ότι μπορεί να δράσει επικουρικά στη θεραπεία της οστεοαρθρίτιδας

-Βοηθάει στη μείωση της πήξης του αίματος (δρα δηλαδή ως ένα φυσικό αντιπηκτικό)

Μειώνει την ποσότητα βλέννας σε μύτη και λαιμό, συμβάλλοντας έτσι στην ανακούφιση αλλεργικών συμπτωμάτων

Επειδή όμως κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η βρομελίνη που εμπεριέχεται στον ανανά, ενδέχεται να αλληλεπιδράσει με φάρμακα και καλό είναι άτομα που κάνουν λήψη αντιπηκτικών, αντιβιοτικών, αντισπασμωδικών, να αποφεύγουν την κατανάλωση ανανά. Επίσης, θα πρέπει να αποφεύγουμε την κατανάλωση μη ωριμασμένου ανανά, γιατί ενδέχεται να προκαλέσει γαστρεντερικά προβλήματα. Τέλος, άτομα με ανεβασμένα επίπεδα σακχάρου καλό είναι να καταναλώνουν τον ανανά –όπως και κάθε φρούτο- τηρώντας πάντα το μέτρο.

Και δεν θα μπορούσα να κλείσω αυτό το ανανένιο άρθρο, χωρίς μία αγαπημένη συνταγή για εύκολο, γρήγορο, άκρως καλοκαιρινό και πολύ υγιεινό γλυκό με βασικό συστατικό τον ανανά!

ΥΛΙΚΑ (για ένα ταψάκι μεσαίου μεγέθους)

-1 πακέτο μπισκότα τύπου Dijestive (ιδανικά χωρίς ζάχαρη) ή μπισκότα ολικής αλέσεως

-100gr βούτυρο light

-1 ζελέ με γεύση ανανά (χωρίς ζάχαρη)

-1 κρέμα αραβοσίτου με γεύση βανίλια

-200gr ανανάς σε φέτες (είτε κομμένος σε μικρά κομμάτια)

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

-Βάζουμε τα μπισκότα μας στο multi και τα κάνουμε σκόνη, ενώ ταυτόχρονα λιώνουμε το βούτυρο

-Ρίχνουμε το λιωμένο βούτυρο στο τριμμένο μπισκότο, φτιάχνωντας έτσι τη βάση για το γλυκό μας και τοποθετούμε το ταψάκι μας στο ψυγείο

-Φτιάχνουμε την κρέμα μας βάσει των οδηγιών της συσκευασίας. Προτείνω να χρησιμοποιήστε γάλα χαμηλό σε λιπαρά και να μειώσετε τη ζάχαρη σε 2 κ. σούπας ή αντίστοιχη ποσότητα σε stevia

-Απλώνετε την κρέμα πάνω από τη βάση μπισκότου και τοποθετείτε και πάλι στο ψυγείο

-Ετοιμάζετε το ζελέ βάσει οδηγιών (μόνο νεράκι χρειάζεται) και αφού κρυώσει, απλώνετε τις φέτες ανανά πάνω από την κρέμα και περιχύνεται με το ζελέ

-Αφήνετε στο ψυγείο για λίγες ώρες μέχρι να πήξει

*Μπορείτε αντί ταψάκι να επιλέξετε ποτήρια ή ατομικά στρογγυλά τσέρκι για πιο εντυπωσιακή εμφάνιση

*Αν δεν προτιμάτε τη μπισκοτένια βάση, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μπισκότα σαβαγιάρ τα οποία θα βρέξετε με χυμό ανανά (άνευ ζάχαρης)

*Αντί κρέμα αραβοσίτου, μπορείτε να ετοιμάσετε μία κρέμα γιαουρτιού αναμιγνύοντας 400gr στραγγιστό γιαούρτι, 3 βανίλιες και 2 κ.σούπας άχνη ζάχαρη

Καλή Ανανένια Απόλαυση!

Ελμαρία Σαββάκη

Εγγραφή στο Newsletter

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Ετικέτες: , , , , , , ,

Σχετικά Άρθρα

Προηγούμενο αρθρο Επόμενο αρθρο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 shares