Οι πολλές ώρες ύπνου αυξάνουν τον κίνδυνο εμφράγματος

Παν μέτρον άριστον και στον ύπνο. Αυτό φαίνεται να είναι το συμπέρασμα μίας νέας αμερικανο-βρετανικής έρευνας, σύμφωνα με την οποία όσοι κοιμούνται λίγο (λιγότερες από 6 ώρες) ή πολύ (περισσότερες από 9 ώρες) παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο εμφράγματος. Μάλιστα το παραπάνω είναι ανεξάρτητο από το γενικότερο τρόπο ζωής του ατόμου, αφού ισχύει και γι’ αυτούς που ασκούνται, δεν καπνίζουν ή δεν έχουν γενετική προδιάθεση για έμφραγμα.

Για τους σκοπούς της μελέτης παρακολουθήθηκαν επί επτά έτη οι γενετικές πληροφορίες, οι συνήθειες ύπνου και τα ιατρικά αρχεία 461.000 ατόμων ηλικίας 40 έως 70 ετών χωρίς ιστορικό εμφράγματος.

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Σε σχέση με όσους κοιμούνται έξι έως εννέα ώρες, εκείνοι που κοιμούνται λιγότερο από έξι ώρες έχουν κατά μέσο όρο 20% μεγαλύτερες πιθανότητες εμφράγματος, ενώ όσοι κοιμούνται περισσότερες από εννέα ώρες, εμφανίζουν 34% μεγαλύτερο κίνδυνο.

Εξάλλου, όσο περισσότερο αποκλίνει ένας άνθρωπος από τη διάρκεια των έξι έως εννέα ωρών, τόσο αυξάνει ο κίνδυνος εμφράγματος. Άνθρωποι που κοιμούνται πέντε ώρες τη νύχτα έχουν 52% μεγαλύτερο κίνδυνο εμφράγματος σε σχέση με όσους κοιμούνται επτά με οχτώ ώρες. Αντίστοιχα, είναι διπλάσιος ο κίνδυνος για όσους κοιμούνται δέκα ώρες.

Σύμφωνα με την επικεφαλής της έρευνας, Σελίν Βέτερ, «η νέα μελέτη παρέχει ισχυρή απόδειξη ότι η διάρκεια του ύπνου αποτελεί παράγοντα κλειδί για την υγεία της καρδιάς, πράγμα που ισχύει για τον καθένα. Όπως η σωματική άσκηση κι η υγιεινή διατροφή μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, το ίδιο μπορεί κι ο ύπνος».

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της έρευνας μελετήθηκαν κι άτομα με γενετική προδιάθεση για καρδιοπάθεια και το συμπέρασμα ήταν πως όσοι κοιμούνταν έξι έως εννέα ώρες ημερησίως, εμφάνιζαν μειωμένο κίνδυνο εμφράγματος κατά 18%.

Όπως δήλωσε σχετικά ο ερευνητής Ίας Ντάγκλας από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, το παραπάνω εύρημα αποτελεί «ένα ελπιδοφόρο μήνυμα ότι, άσχετα με τον κίνδυνο που έχει κανείς κληρονομήσει για έμφραγμα, όταν κοιμάται φυσιολογικά, μπορεί να τον μειώσει, όπως όταν τρώει υγιεινά, δεν καπνίζει και γενικά προσέχει τον τρόπο ζωής του».

Παλαιότερες μελέτες επί του θέματος έχουν αποδείξει ότι ο λιγοστός ύπνος μπορεί να επιδράσει αρνητικά στο εσωτερικό των αρτηριών πυροδοτώντας την ανάπτυξη φλεγμονωδών κυττάρων στο μυελό των οστών, ενώ ενδέχεται να οδηγήσει σε κακές διατροφικές συνήθειες, αυξάνοντας το σωματικό βάρος και κατά συνέπεια τον καρδιαγγειακό κίνδυνο. Αντίστοιχα, ο πολύς ύπνος μπορεί να προωθήσει τη συστημική φλεγμονή στο σώμα, το οποίο σχετίζεται με την καρδιαγγειακή νόσο.

*Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Journal of the American College of Cardiology»

Εγγραφή στο Newsletter

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Ετικέτες: , , ,

Σχετικά Άρθρα

Προηγούμενο αρθρο Επόμενο αρθρο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 shares