5 Τροφές υπεύθυνες για το φούσκωμα και το πρήξιμο

Μήπως βασανίζεσαι κι εσύ από φούσκωμα και αίσθημα πρηξίματος; Μην ανησυχείς! Όλοι το έχουμε πάθει και υπάρχει λύση και μάλιστα πολύ απλή. Το μυστικό είναι στη διατροφή και στα τρόφιμα εκείνα που πρέπει να αποφεύγεις.

Σιτάρι

Ακόμα κι αν δεν έχεις επιβεβαιωμένα δυσανεξία στη γλουτένη, το σιτάρι είναι ένα δημητριακό του οποίου η πέψη δυσκολεύει τον οργανισμό μας. Κατά τη διαδικασία διάσσπασής του, παράγονται στο παχύ έντερο αέρια με αποτέλεσμα να πρήζεται το στομάχι και σε κάποιες περιπτώσεις να μας πονάει κιόλας. Επιπλέον, οι επεξεργασμένοι, λευκοί υδατάνθρακες αυξάνουν απότομα τα επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα και πυροδοτούν αυξημένη αποθήκευση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς και γύρω από τη μέση. Θα σου πρότεινα, λοιπόν, αφενός να αντικαταστήσεις τους λευκούς υδατάνθρακες με τρόφιμα ολικής άλεσης, τα οποία είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και ιχνοστοιχεία, και αφετέρου να περιορίσεις την κατανάλωση γλουτένης. Πλέον, μπορείς πολύ εύκολα να βρεις στο εμπόριο τρόφιμα χωρίς γλουτένη, τα οποία όμως δεν στερούνται σε γεύση έναντι των κανονικών.

Σταυρανθή λαχανικά

Αν και η κατανάλωση λαχανικών και φυτικών ινών είναι απαραίτητη στα πλαίσια μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, ειδικά αν προσέχεις τη σιλουέτα σου, κάποια από αυτά μπορούν να προκαλέσουν πρήξιμο και πόνους στο στομάχι. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν τα σταυρανθή λαχανικά όπως το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα λαχανάκια Βρυξελλών. Τα συγκεκριμένα λαχανικά περιέχουν ραφινόζη, ένα σάκχαρο που δεν διασπάται εύκολα από τον οργανισμό και το οποίο ενδέχεται να προκαλέσει αέρια κατά τη διαδικασία της πέψης. Αν και πρόκειται για εξαιρετικές τροφές, καλύτερα να τις αφήσεις για λίγο καιρό έξω από τη διατροφή σου αντικαθιστώντας τα συγκεκριμένα λαχανικά με άλλα, πιο φιλικά για το στομάχι σου, όπως το μαγειρεμένο σπανάκι.

 

Όσπρια

Ίσως ήδη να αποφεύγεις φαγητά όπως η παραδοσιακή, ελληνική φασολάδα εξαιτίας του γεγονότος πως προκαλεί φούσκωμα και αέρια. Είναι άλλωστε γνωστό πως τα όσπρια δεν είναι πολύ φιλικά με το στομάχι. Ο λόγος; Ο ίδιος ακριβώς με αυτόν που σου ανέφερα για τα σταυρανθή λαχαμικά: περιέχουν ραφινόζη, η οποία προκαλεί εντερικά αέρια. Αυτό που ενδεχομένως δεν γνωρίζεις είναι ότι φούσκωμα δεν προκαλούν μόνο τα φασόλια αλλά και τα ρεβύθια, οι φακές ακόμα και τα edamame beans, τα οποία ίσως να θεωρούσες αθώα μέχρι πριν από λίγα λεπτά.

Κονσέρβες και αλμυρά snacks

Τώρα ειδικά που έχουμε για τα καλά μπει στην καρδιά του χειμώνα, τα comfort foods έχουν την τιμητική τους. Ζεστές σούπες που είναι έτοιμες σε 5′ το πολύ, χαλαρές βραδιές με πατατάκια, λουκανικάκια και ό,τι άλλο τελειώνει σε “-άκια” και μας κάνει να αισθανόμαστε χαλαροί, πίτσες και τυροπίτες που ξεπηδούν από την κατάψυξη κατευθείαν στον φούρνο… Όμως όλα αυτά τα τρόφιμα, ακόμα και τα πιο αθώα εξ αυτών όπως οι σούπες, είναι πλούσια σε νάτριο. Το νάτριο προκαλεί κατακράτηση υγρών καθώς ο οργανισμός σου προσπαθεί να το διαλύσει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αισθάνεσαι ένα διαρκές φούσκωμα και να βλέπεις την κοιλιά σου πρησμένη. Μήπως, λοιπόν, την επόμενη φορά να το ξανασκεφτείς και να προτιμήσεις κάτι πιο φρέσκο και σίγουρα με λιγότερο αλάτι;

 

Γαλακτοκομικά

Η ζάχαρη που περιέχεται στο γάλα, η λακτόζη δηλαδή, δυσκολεύει τη διαδικασία της πέψης ενώ αν έχεις έστω και μια μικρή δυσανεξία σε αυτήν, εκτός από αέρια ενδεχομένως να αισθάνεσαι και την κοιλιά σου ιδιαίτερα πρησμένη και σφιχτή. Το χειρότερο όλων βέβαια, ακόμα και στην περίπτωση που δεν έχεις δυσανεξία στη λακτόζη, είναι το ζεστό γάλα σε μορφή αφρού όπως αυτό που προστίθεται πάνω από αρκετά ροφήματα τώρα τον χειμώνα, καθότι μπορεί να προκαλέσει αέρια, φούσκωμα στο στομάχι, ρέψιμο και δυσφορία εξαιτίας του συνδυασμού λακτόζης και φυσαλίδων αέρα.

 

Εγγραφή στο Newsletter

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Σχετικά Άρθρα

Προηγούμενο αρθρο Επόμενο αρθρο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

9 shares