Πόση άσκηση χρειάζεται το παιδί μου;

Όταν ένα μικρό παιδί πηγαίνει το πρωί στον παιδικό σταθμό, είναι τελικά σωστό να ασχοληθεί και με απογευματινές αθλητικές δραστηριότητες και μέχρι ποιού σημείου θα πρέπει αυτό να συμβαίνει;

Οι γονείς, ιδίως όσοι έχουμε παιδιά δραστήρια και πολύ ενεργητικά, πάντα αναρωτιόμαστε αν έχουμε κάνει τα πάντα για να τα «κουράσουμε» δημιουργικά ώστε να κοιμηθούν σαν αγγελούδια όλο το βράδυ και να ξυπνήσουν το πρωί γεμάτα όρεξη για την καινούργια μέρα..

Είναι σίγουρα σημαντικό να δώσουμε στα παιδιά μας πολλές ευκαιρίες να γυμναστούν, όμως πρέπει να έχουμε κατά νου ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, τα οποία τώρα ανακαλύπτουν πώς λειτουργούν τα σώματά τους, καταναλώνουν ενέργεια με το τρέξιμο, το άλμα, την αναρρίχηση και την εξερεύνηση του κόσμου τους. Πιθανότατα, λοιπόν, να μην χρειάζεται να εντάξετε στο πρόγραμμά του πολλές επιπλέον δραστηριότητες για να βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας κάνει αρκετή άσκηση. Τα παιδιά αυτής της ηλικίας είναι από μόνα τους πολύ δραστήρια στην απλή, καθημερινή τους ζωή, απλώς και μόνο ανεβαίνοντας ή κατεβαίνοντας από μια καρέκλα!

Τώρα, αν ανησυχείτε ότι το παιδί σας είναι υπέρβαρο, μιλήστε με τον παιδίατρό σας. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας διαφοροποιούνται σημαντικά ως προς το ύψος και το βάρος τους. Επιπλέον, τα περισσότερα παιδιά αυτής της ηλικίας «θα πάρουν το βάρος τους σε ύψος» μεγαλώνοντας! Αν, ωστόσο, η καθημερινότητα του παιδιού σας είναι πολύ καθιστική, αντικαταστήστε τις πιο «ήσυχες» δραστηριότητες (πχ. τηλεόραση και ηλεκτρονικά παιχνίδια) με άλλες πιο ενεργητικές (πχ. με έναν περίπατο). Επίσης, προσπαθήστε να ασκηθείτε κι εσείς οι ίδιοι μαζί του όσο μπορείτε! Τα μικρά παιδιά λατρεύουν να κάνουν πράγματα μαζί σας ενώ με τον τρόπο αυτό θα αποτελέσετε για τα ίδια ένα καλό πρότυπο!!! Παίξτε μπάλα στην αυλή ή στο σπίτι (ναι, γίνεται!) ή αγοράστε από ένα πατίνι και για τους δυο σας και εξασκηθείτε παρέα!

Εάν το παιδί σας πηγαίνει στον παιδικό σταθμό ή το νηπιαγωγείο, βεβαιωθείτε ότι το σχολείο του παρέχει πολλές ευκαιρίες για ενεργό παιχνίδι και αρκετό χώρο για να τρέξει. Και επειδή τα παιδιά αυτής της ηλικίας αγαπούν να είναι γύρω από τους φίλους ή τους συμμαθητές τους, κανονίστε play dates με δραστηριότητες (πχ. το τραμπολίνο, εάν φυσικά διαθέτετε χώρο για να το βάλετε, είναι μια πολύ οικονομική λύση και τέλεια άσκηση για όλους!). Εάν, ωστόσο, δεν έχετεαυτή τη δυνατότητα, κανονίστε παιχνίδι στην παιδική χαρά· τα παιδιά απολαμβάνουν να πηγαίνουν εκεί και να μοιράζονται με τους καλούς τους φίλους την κούνια, την τσουλήθρα ή την τραμπάλα, να κυνηγούν το ένα το άλλο ή να σκαρφαλώνουν στα σχοινιά που πολλές παιδικές χαρές διαθέτουν.

Για τις περιπτώσεις που διακρίνετε στο παιδί σας κάποια ιδιαίτερη κλίση στον αθλητισμό, μπορεί να έχει ενδιαφέρον να το γράψετε σε κάποιο ομαδικό άθλημα. Σιγουρευτείτε, όμως, ότι ο προπονητής θα εστιάσει στη διασκέδαση του παιχνιδιού κι όχι στην ανάπτυξη ικανοτήτων αυριανού πρωταθλητή. Είναι πολύ νωρίς ακόμα για το παιδί να μπει στη διαδικασία του ανταγωνισμού και της σκληρής προπόνησης.

 

*Πηγή πληροφοριών: Ντέιβιντ Γκέλερ, παιδίατρος

Εγγραφή στο Newsletter

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Σχετικά Άρθρα

Προηγούμενο αρθρο Επόμενο αρθρο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

9 shares