Ταξιδεύουμε με δικαιώματα (Μέρος 2ο)

Τώρα που η βαλίτσα είναι έτοιμη ας δούμε ποια είναι τα δικαιώματά μας όταν ταξιδεύουμε αεροπορικώς.

1.Τι δικαιούμαι αν ακυρωθεί η πτήση μου;

Εάν η πτήση ακυρωθεί, έχετε δικαίωμα σε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, μεταφορά με άλλη πτήση ή πτήση επιστροφής καθώς και το δικαίωμα σε αποζημίωση. Αποζημίωση οφείλεται εάν δεν είχατε ενημερωθεί τουλάχιστον 14 ημέρες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία αναχώρησης. Η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να αποδείξει εάν και πότε ενημερωθήκατε προσωπικά ότι η πτήση σας ακυρώθηκε. Εάν αυτό δεν συμβεί, μπορείτε να ζητήσετε περαιτέρω βοήθεια από την αρμόδια εθνική αρχή.

Ωστόσο, δεν οφείλεται αποζημίωση αν ο αερομεταφορέας μπορεί να αποδείξει ότι η ακύρωση οφείλεται σε έκτακτες περιστάσεις, οι οποίες δε θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμη και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα. Η αεροπορική εταιρεία πρέπει να μπορεί να το αποδείξει, παρέχοντας επί παραδείγματι αποσπάσματα από το ημερολόγιο του αεροσκάφους ή αναφορές συμβάντων. Ο αερομεταφορέας πρέπει να δώσει τα εν λόγω αποδεικτικά στοιχεία στον αρμόδιο εθνικό φορέα ελέγχου εφαρμογής, καθώς και στους αντίστοιχους επιβάτες σύμφωνα με τις εθνικές διατάξεις σχετικά με την πρόσβαση σε έγγραφα.

Μια έντυπη ή ηλεκτρονική ειδοποίηση που σας ενημερώνει για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών στην ΕΕ πρέπει να είναι τοποθετημένη ευδιάκριτα στη θυρίδα ελέγχου εισιτηρίων ή σε περίπτερα ελέγχου εισιτηρίων στο αεροδρόμιο και να διατίθεται μέσω του διαδικτύου. Εάν δεν σας επιτράπηκε η επιβίβαση, εάν ακυρώθηκε η πτήση σας ή είχατε καθυστέρηση πάνω από 2 ώρες κατά την αναχώρηση ή αν φτάσατε με μεγάλη καθυστέρηση στον τελικό σας προορισμό, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να σας γνωστοποιήσει εγγράφως τους κανόνες αποζημίωσης και παροχής βοήθειας.

Τι προβλέπει ο νόμος για τα δικαιώματα των επιβατών που ταξιδεύουν με αεροπλάνο

2.Τι δικαιούμαι σε περίπτωση καθυστέρησης της πτήσης;

Εάν η πτήση σας έχει καθυστέρηση κατά την αναχώρηση, δικαιούστε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου και πτήση επιστροφής ανάλογα με τη διάρκεια της καθυστέρησης και την απόσταση της πτήσης.

Εάν η καθυστέρηση είναι άνω των 3 ωρών, δικαιούστε αποζημίωσης, εκτός αν η καθυστέρηση οφειλόταν σε έκτακτες περιστάσεις. Η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει και σε αυτήν την περίπτωση να μπορεί να το αποδείξει. Ο αερομεταφορέας πρέπει να δώσει τα εν λόγω αποδεικτικά στοιχεία στον αρμόδιο εθνικό φορέα ελέγχου εφαρμογής, καθώς και στους αντίστοιχους επιβάτες σύμφωνα με τις εθνικές διατάξεις σχετικά με την πρόσβαση σε έγγραφα.

3.Ποια είναι τα δικαιώματά μου αν έχουν γίνει υπεράριθμες κρατήσεις στην πτήση;

Εάν προσήλθατε εγκαίρως στον έλεγχο εισιτηρίων, κάνατε έγκυρη κράτηση, διαθέτετε έγκυρα ταξιδιωτικά έγγραφα και δεν σας επιτραπεί η επιβίβαση λόγω υπεράριθμων κρατήσεων ή για επιχειρησιακούς λόγους, και δεν παραχωρείτε οικειοθελώς τη θέση σας, έχετε δικαίωμα: α) σε αποζημίωση, β) σε επιλογή ανάμεσα σε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, μεταφορά με άλλη πτήση ή νέα πτήση για μεταγενέστερη ημερομηνία.

Προσέξτε τις διαστάσεις των επιτρεπόμενων χειραποσκευών κάθε φορά που ταξιδεύετε

4.Τι γίνεται αν οι αποσκευές μου χαθούν, υποστούν φθορές ή καθυστερήσουν;

Εάν οι παραδιδόμενες αποσκευές σας χαθούν, φθαρούν ή καθυστερήσουν, η αεροπορική εταιρεία φέρει την ευθύνη και δικαιούστε αποζημίωσης έως και 1.300  ευρώ περίπου.

-Φροντίστε να έχετε μαζί σας και συγκεντρωμένα όλα τα απαραίτητα ταξιδιωτικά έγγραφα πριν τον έλεγχο.

-Καλό είναι να είστε στο αεροδρόμιο τουλάχιστον 2 ώρες πριν την προγραμματισμένη αναχώρηση της πτήσης.

-Προσέχετε πάντα ποιες είναι οι επιτρεπόμενες διαστάσεις των αποσκευών καμπίνας που επιτρέπει ο εκάστοτε αεροπορικός σας μεταφορέας. Ελέγχετε τι μπορείτε να μεταφέρετε στην αποσκευή σας.

Εγγραφή στο Newsletter

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Ετικέτες: , ,

Σχετικά Άρθρα

Προηγούμενο αρθρο Επόμενο αρθρο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 shares