Το κινητό μπορεί να περιμένει

Οδήγηση και κινητό δεν πάνε μαζί

Τα κινητά τηλέφωνα έχουν ενταχθεί εδώ και χρόνια για τα καλά στη ζωή μας. Η άφιξη δε των smartphones, με τις απεριόριστες δυνατότητες, τα έχει κάνει προέκταση του χεριού μας. Ακόμη και την ώρα της οδήγησης το 58% των οδηγών χρησιμοποιεί το κινητό του τηλέφωνο. Το κάνετε εικόνα;

Αν και στο μυαλό μας έχουμε την οδήγηση ως κάτι απλό, η αλήθεια είναι ότι αποτελεί μία αρκετά σύνθετη δραστηριότητα. Για κάθε 1,6 χιλιόμετρα ο οδηγός πρέπει να παίρνει 20 αποφάσεις, ενώ διαθέτει λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο, για να αποφύγει μία σύγκρουση. Με βάση τα δεδομένα αυτά, οποιαδήποτε καθυστέρηση στην επεξεργασία των οπτικών πληροφοριών που συλλέγει ο εγκέφαλος, μπορεί να έχει καταστροφικές δυστυχώς συνέπειες.

Όπως αποδεικνύεται από έρευνες, η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης προκαλεί απόσπαση προσοχής κι αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο ατυχήματος.

Το κινητό ο χειρότερος συνοδηγός

Ειδικότερα, ερευνητές του Transport Research Laboratory του Ηνωμένου Βασιλείου εξέτασαν την επίδραση του κινητού τηλεφώνου στις αντιδράσεις των οδηγών κι από την έρευνα προέκυψαν τα εξής συμπεράσματα:

– Οδηγοί που κρατούν στο χέρι το κινητό τους τηλέφωνο κατά την ώρα της οδήγησης έχουν 30% μεγαλύτερο χρόνο αντίδρασης σε σχέση με αυτούς που έχουν λίγο υψηλότερα από το επιτρεπόμενο όριο επίπεδα αλκοόλης στο αίμα τους.

– Οδηγοί που μιλούν στο κινητό που κρατούν στο χέρι χρειάζονται μισό δευτερόλεπτο περισσότερο να αντιδράσουν σε κάτι ξαφνικό στο δρόμο σε σχέση με αυτούς που οδηγούν χωρίς κινητό. Μισό δευτερόλεπτο περισσότερο μεταφράζεται σε 14 επιπλέον μέτρα για να σταματήσει ένα αυτοκίνητο που κινείται με 110 χλμ/ ώρα.

– Ο χρόνος αντίδρασης των οδηγών είναι 50% μεγαλύτερος όταν μιλούν στο κινητό σε σχέση με εκείνους που οδηγούν αναπόσπαστοι.

– Οι οδηγοί δεν έχουν καλή αντίληψη του δρόμου, δεν προσέχουν τα οδικά σύμβολα, δεν τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας και πολλές φορές δε βρίσκονται καν στην κατάλληλη θέση πορείας.

– Ακόμη και με τη χρήση hands free ο κίνδυνος ατυχήματος είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερος του φυσιολογικού.

Σύμφωνα με την τελευταία τροποποίηση του Κ.Ο.Κ., η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση επιτρέπεται μόνο όταν αυτό είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση ή όταν χρησιμοποιείται με ακουστικό ασύρματης επικοινωνίας (Bluetooth). Ακόμη και με τη χρήση ανοιχτής ακρόασης ωστόσο δε μειώνεται σημαντικά ο κίνδυνος καθώς τα προβλήματα προκαλούνται κυρίως λόγω της απόσπασης της προσοχής από την οδήγηση κατά τη διάρκεια της συνομιλίας.

Ας δούμε όμως ορισμένες συμβουλές ασφαλείας σχετικά με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο:

Δεδομένα ο πιο ασφαλής τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος είναι να μη χρησιμοποιούμε καθόλου το κινητό την ώρα της οδήγησης. Ιδανικά το βάζουμε στη σίγαση πριν καν ξεκινήσουμε και σε σημείο, όπου δεν αποσπάται η προσοχή μας.

Εάν είναι απόλυτη ανάγκη να μιλήσουμε, ακινητοποιούμε το όχημά μας σε ασφαλές σημείο, ώστε να πραγματοποιήσουμε την κλήση. Ακόμη και στην περίπτωση που διαθέτουμε σύστημα ασύρματης επικοινωνίας, η κλήση θα πρέπει να είναι σύντομη, καθώς η συνομιλία αποσπά την προσοχή μας.

Είναι προφανές κι ευνόητο ότι η ώρα της οδήγησης δεν είναι κατάλληλη για να γράφουμε ή να διαβάζουμε μηνύματα, να παίζουμε παιχνίδια, να τσεκάρουμε το προφίλ και τα like στα social media ούτε φυσικά για να ανεβάζουμε φωτογραφίες. Ο κίνδυνος για ατύχημα στις περιπτώσεις αυτές είναι ακόμη μεγαλύτερος σε σχέση με την ομιλία.

Όσο γρήγορα κι αν τρέχει η καθημερινότητα, όσο μεγάλη κι αν είναι η επιθυμία μας να παραμένουμε σε επικοινωνία με τους γύρω μας, η ζωή είναι ακόμη πιο πολύτιμη. Το τηλέφωνο μπορεί να περιμένει!

Σύμφωνα με το αρθ. 13 παρ. 2 του Κ.Ο.Κ. η χρήση κινητού τηλεφώνου εν κινήσει χωρίς ακουστικά ασύρματης επικοινωνίας ή χωρίς αυτό να είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση ανοιχτής ακρόασης τιμωρείται με αφαίρεση πινακίδων, πρόστιμο 100 ευρώ κι αφαίρεση άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.

Εγγραφή στο Newsletter

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Ετικέτες: , ,

Σχετικά Άρθρα

Προηγούμενο αρθρο Επόμενο αρθρο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 shares