Παγωτό: Ποια η διατροφική του αξία; Πόσες θερμίδες κρύβει μία μπάλα;

Καλοκαίρι σημαίνει ήλιος, ζέστη, παραλία, άμμος, θάλασσα και φυσικά… παγωτό! Το ελληνικό καλοκαίρι είναι μεγάλο κι αυτό είναι από μόνο του μια εξαιρετική αφορμή για πολλά παγωτά. Ποιος, άλλωστε, μπορεί να αντισταθεί σε ένα δροσερό χωνάκι μετά τις βουτιές;

Τι συμβαίνει, όμως, με τις θερμίδες; Παχαίνει τελικά μια μπάλα παγωτό; Ποια γεύση περιέχει τις λιγότερες θερμίδες ή τα λιγότερα λιπαρά; Κι αν κάποιος προσπαθεί να χάσει βάρος, κάνει να φάει ή πρέπει να κόψει τελείως τα παγωτά;

Το βασικότερο είναι να κατανοήσουμε ότι ΜΙΑ (και το τονίζω το ΜΙΑ!!) απλή μπάλα παγωτό μία στο τόσο από μόνη της δεν παχαίνει, όποια γεύση κι αν προτιμήσετε. Αν όμως η 1 μπάλα γίνουν 2, προστεθεί κάποιο topping όπως ζεστή σοκολάτα, καραμέλα βουτύρου, τρούφα ή τριμμένο μπισκότο και το μία στο τόσο γίνει μέρα παρά μέρα ή κάθε μέρα, τότε ναι, υπάρχει κίνδυνος να παχύνεις και να αυξήσεις το ποσοστό του λίπους στο σώμα σου. Το παγωτό είναι υπέροχο χάρη στην πλούσια γεύση του και την κρεμώδη υφή του, τα οποία με τη σειρά τους οφείλονται στην υψηλή περιεκτικότητα γάλακτος και κρέμας γάλακτος, η οποία ως γνωστόν είναι πολύ πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά. Αυτός είναι και ο βασικότερος λόγος που το παγωτό τελικά παχαίνει αν δεν καταναλωθεί με μέτρο.

Ξέρω ότι οι περισσότεροι δεν μετράνε θερμίδες και λιπαρά όταν στέκονται μπροστά στο ψυγείο του παγωτατζίδικου για να επιλέξουν τη γεύση ή τις γεύσεις που θα δοκιμάσουν. Υπάρχουν , όμως, κάποια στοιχεία που είναι καλό να γνωρίζουμε πριν επιλέξουμε.

  • 1 μπάλα παγωτό βανίλια έχει 137 θερμίδες.
  • 1 μπάλα παγωτό σοκολάτα έχει 143 θερμίδες.
  • 1 μπάλα παγωτό φράουλα έχει 127 θερμίδες και θεωρείται η καλύτερη επιλογή.
  • Οι γεύσεις που περιέχουν περισσότερη κρέμα γάλακτος (π.χ. kinder bueno, banoffee, cheese cake, cookies, lemon pie, lila pause, τσουρέκι, choco crunch κλπ) και γενικότερα ό,τι θυμίζει παιδική ατασθαλία, έχουν περίπου 189-266 θερμίδες.
  • Τα παρφέ είναι η χειρότερη επιλογή για όποιον βρίσκεται σε διατροφή γιατί μία μπάλα αγγίζει τις 350 θερμίδες.
  • Οι light επιλογές κυμαίνονται περίπου στις 92 θερμίδες ενώ αυτές που δεν περιέχουν ούτε λιπαρά ούτε και ζάχαρη στις 88 θερμίδες. Με άλλα λόγια, ακόμα και τα πιο light παγωτά έχουν θερμίδες!
  • Οι γρανίτες περιέχουν μόλις 80 θερμίδες και ενώ δεν έχουν καθόλου λιπαρά, η περιεκτικότητά τους σε ζάχαρη ξεπερνά αυτή των παγωτών με πλήρη λιπαρά.
  • Τα παγωτά sorbet έχουν 140 θερμίδες ενώ δεν περιέχουν καθόλου λιπαρά.
  • Ένα χορταστικό χωνάκι με παγωτό μηχανής κρύβει περίπου 300 θερμίδες.
  • Ένα μικρό κυπελλάκι 100 γραμ. frozen yogurt περιέχει 125 θερμίδες με την προϋπόθεση ότι δεν θα προσθέσετε τίποτα από πάνω.
  • 1 απλό χωνάκι περιέχει από μόνο του (χωρίς το παγωτό!) περίπου 120 θερμίδες. Μήπως τελικά να προτιμήσεις το κυπελλάκι;

Εάν, λοιπόν, προσπαθείς να χάσεις βάρος ή να διατηρήσεις τη γραμμή σου, είναι καλό να αποφεύγεις τα πλούσια και λιπαρά παγωτά και να προτιμάς sorbet ή light γεύσεις με χαμηλά λιπαρά και ιδανικά χωρίς ζάχαρη ή σκέτο frozen yogurt. Σε καμία περίπτωση μην προσθέτεις toppings καθότι κρύβουν πολλές θερμίδες.

Μπορεί να είναι καλοκαίρι αλλά είναι καλό να μην ξεπερνάς τις 2 ή το πολύ 3 φορές την εβδομάδα. Άλλωστε, είναι τόσο μεγάλο το ελληνικό καλοκαίρι που έχεις μπροστά σου υπεραρκετό χρόνο για να δοκιμάσεις όλες τις γεύσεις της αρεσκείας σου και με το παραπάνω. Παρόλα αυτά, είναι προτιμότερο πού και πού να επιλέγεις μία μπάλα από την αγαπημένη σου γεύση, ακόμα κι αν είναι πλούσια σε θερμίδες και λιπαρά, παρά να καταφεύγεις διαρκώς σε υποκατάστατα που δεν σε ικανοποιούν γιατί ενδέχεται αυτό κάποια στιγμή να στραφεί εναντίον σου αφού θα αισθάνεσαι ότι στερείσαι. Μην ξεχνάς όμως…

Μέτρον Άριστον!

Εγγραφή στο Newsletter

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Ετικέτες: , , , , , , , ,

Σχετικά Άρθρα

Προηγούμενο αρθρο Επόμενο αρθρο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

8 shares