4 πράγματα που πρέπει να γνωρίζει μια νέα μαμά στη διάρκεια της λοχείας

Συγχαρητήρια! Μόλις γεννήσατε! Το ταξίδι των εννέα μηνών έφτασε αισίως στο τέρμα του! Τώρα πια είστε μαμά και καλείστε να διαδραματίσετε τον πιο δύσκολο, μα συνάμα τον πιο γοητευτικό ρόλο της ζωής σας. Σίγουρα, καθώς είναι η πρώτη σας φορά, θα σας κατακλύζουν ένα σωρό ερωτήσεις για το πώς θα διανύσετε την ευαίσθητη αυτή περίοδο μετά τον τοκετό σας που λέγεται λοχεία. Εδώ, θα διαβάσετε για τα 4 πιο σημαντικά θέματα που πρέπει να ξέρετε για την περίοδο αυτή.

1. Θηλασμός

Η περίοδος της λοχείας είναι μια μεταβατική περίοδος τόσο για εσάς, όσο και για το μωρό σας. Το επίκεντρο της περιόδου αυτής ουσιαστικά είναι η γαλουχία, η διατροφή δηλαδή του μωρού σας με το μητρικό γάλα. Τα περισσότερα ερωτήματα γεννιούνται εδώ.

Ο μητρικός θηλασμός είναι μια από τις υποχρεώσεις σας ως νέα μαμά, αλλά και ένα από τα εξαιρετικά προνόμια που απολαμβάνει το παιδάκι σας τους πρώτους μήνες της ζωής του.

Το γάλα που παράγει με θαυμαστό τρόπο ο μαστός σας, είναι γεμάτο θρεπτικά συστατικά (πρωτεΐνες, βιταμίνες, λίπη, ιχνοστοιχεία), αλλά και αντισώματα που θα το θωρακίσουν απέναντι στις ασθένειες αλλά και τις κάθε είδους αλλεργίες. Ο μητρικός θηλασμός, εκτός από τον διατροφικό του χαρακτήρα, είναι και μια εξαίρετη ευκαιρία για το συναισθηματικό δέσιμο με το μωρό σας. Η επαφή του δέρματος του μωρού στο δέρμα σας, η αγκαλιά, το χάδι, η μυρωδιά σας, ηρεμεί το παιδάκι σας και του δίνει τα εχέγγυα να εξελιχθεί σ’ έναν υγιή ενήλικα.

Στην αρχή, θα χρειαστεί να κάνετε λίγη υπομονή καθώς το μωράκι σας θα πρέπει να θηλάζει κάθε 2-3 ώρες, αλλά καθώς περνούν οι εβδομάδες, μόνο του σιγά-σιγά θα οργανώνει τις ανάγκες του και θα σας ξυπνάει όλο και λιγότερο μέσα στη νύχτα. Σ’ αυτή τη φάση πρέπει να περιορίσετε κάθε εγωισμό και να σκεφτείτε το παιδάκι σας, και αυτό θα σας ανταμείψει. Σκεφτείτε ότι στον θηλασμό ισχύει ο νόμος προσφοράς και ζήτησης. Όσο βάζετε το μωρό στο στήθος, τόσο θα έχετε γάλα. Επίσης μην ξεχνάτε: Ο θηλασμός προστατεύει τον οργανισμό σας από τον καρκίνο του μαστού και της μήτρας.

2. Διατροφή

Στην περίοδο της λοχείας υπάρχει η αντίληψη ότι όσο θηλάζετε, πρέπει να τρώτε και αρκετά προκειμένου να έχετε γάλα. Αυτό ουσιαστικά είναι μύθος. Η διατροφή σας πρέπει και τώρα, όπως πάντα, να είναι ισορροπημένη, χωρίς ακρότητες. Προτιμείστε άφθονα λαχανικά και φρούτα, γαλακτοκομικά για το ασβέστιο, ψητό άπαχο κρέας όπως κοτόπουλο και ψάρι, δημητριακά ολικής άλεσης για τις ίνες και αποφύγετε ζωϊκά λιπαρά, σάκχαρα, τα πολλά μπαχαρικά (που πηγαίνουν στο γάλα και αλλοιώνουν τη σύστασή του). Αποφύγετε το κάπνισμα και την κατανάλωση αλκοόλ και καφεΐνης, καθώς αυτές οι ουσίες περνούν στο μωρό με το γάλα και μπορούν να προκαλέσουν εθισμό του μωρού κάνοντάς το νευρικό και εξαρτημένο.

3. Το σώμα σας

Τώρα είναι η εποχή που αναρωτιέστε «πώς θα φύγουν τα κιλά της γέννας και αυτή η κοιλίτσα που έχω κάνει;». Η απάντηση είναι «με τη σωστή διατροφή και την άσκηση». Το γεγονός ότι θηλάζετε και ότι δεν κοιμάστε αρκετά, δεν πρέπει να σας αποτρέπει από κάθε μορφής άσκηση που θα ευεργετήσει το σώμα αλλά και την ψυχή σας. Μπορείτε να περπατάτε, να τρέχετε, να κολυμπάτε στη θάλασσα ή σε κολυμβητήριο, ή να κάνετε γιόγκα. Παραμερίστε την κούρασή σας και αθληθείτε. Γρήγορα θα διαπιστώσετε ότι αυτό θα σας ξεκουράσει περισσότερο από όσο φαντάζεστε και θα αποκτήσετε το σώμα που είχατε πριν την εγκυμοσύνη σας, γεγονός που θα σας χαρίσει αυτοπεποίθηση και την απαραίτητη ηρεμία που χρειάζεστε για να περάσετε όμορφα την περίοδο της λοχείας.

4. Η συναισθηματική σας υγεία

Εξίσου σημαντική με την υγεία του σώματος, είναι και η υγεία της ψυχής. Και η περίοδος της λοχείας, όπως κάθε τι το μεταβατικό, μπορεί να δημιουργήσει άγχος και ανησυχία, ειδικά την πρώτη φορά που γίνεστε μαμά. Ερωτήματα, ανασφάλειες, και η αυξημένη πλέον ευθύνη απέναντι στο παιδάκι σας, ενδέχεται να δημιουργήσουν έντονες συναισθηματικές μεταπτώσεις που είναι αναμενόμενες, αλλά δυνητικά μπορεί να είναι και ιδιαίτερα σοβαρές. Για να περάσετε όσο το δυνατό ανώδυνα αυτή την περίοδο, πρέπει να μην παραμελείτε τον ίδιο σας τον οργανισμό επειδή αφοσιώνεστε στον ρόλο της μαμάς. Προσέξτε τα σημάδια που σας στέλνει το σώμα σας. Να τρώτε σωστά. Να αθλείστε. Να αναπαύεστε με την πρώτη ευκαιρία κάνοντας σωστή διαχείριση του χρόνου σας.

Μην αφήνετε ερωτηματικά να πλανώνται γύρω σας. Λύστε όλες σας τις απορίες με τους επαγγελματίες υγείας που σας προσέχουν. Μην ξεχνάτε ότι σ’ όλο αυτό δεν είστε μόνη. Μιλήστε στον σύντροφό σας, στην οικογένειά σας, δεχτείτε τη στήριξη και την κατανόησή τους. Με όλα αυτά, σύντομα θα είστε έτοιμη να απολαύσετε τη νέα σας ζωή με το παιδάκι σας.

Ηλίας Ι. Χιντιπάς, MD, MSc, PhD

Μαιευτήρας – Γυναικολόγος

Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών

 

*ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ:

Στο All4Z.gr μοιραζόμαστε τη χαρά σας και στηρίζουμε τις νέες μαμάδες. Για τον λόγο αυτό, προσφέρουμε σε 10 από αυτές από μια συσκευασία συμπληρωμάτων Pregnacare New Mum της Vitabiotics, την καλύτερη πολυβιταμίνη για τη νέα μαμά. Περιέχει κολλαγόνο, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που θα βοηθήσουν τον οργανισμό της να ανακάμψει μετά την εγκυμοσύνη, φροντίζοντας για την ενέργειά της και την αναδόμηση του δέρματος και των μαλλιών της.

Πατήστε εδώ για να βρείτε την ολοκληρωμένη σειρά Pregnacare ή εναλλακτικά επισκεφθείτε τη σελίδα της Vitabiotics στο FB και στο Instagram .

Για περισσότερες πληροφορίες αλλά και για τους τρόπους συμμετοχής στον διαγωνισμό, ακολουθήστε μας στα Social Media. Ο διαγωνισμός λήγει την Δευτέρα 18/06 στις 18:00.

Εγγραφή στο Newsletter

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Ετικέτες: , , , , , , ,

Σχετικά Άρθρα

Προηγούμενο αρθρο Επόμενο αρθρο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

46 shares